Semnele televiziunii

Semnele televiziunii
autor John Hartley, John Fiske | editura Editura Institutul European | 2002 | 216 pagini
Mijloacele de comunicare in masa se numara printre cei mai importanti factori de articulare a societatilor moderne. Mai mult decit atit, unii analisti au evidentiat rolul lor crucial in insasi structurarea modelului de civilizatie: s-a vorbit de , acum se vorbeste de. Aflata la intersectia dintre tehnologie, sociologie si cultura, televiziunea pare a fi o componenta-cheie a acestui model civilizational. Motiv, pentru unii, de a o idolatriza, iar pentru altii de a o demoniza. Fara indoiala, ambele excese sint de natura sa agreseze bunul-simt. Dar viziunile apocaliptice indeamna parca mai acut la o necesara punere in ordine. S-a ajuns pina la a considera televiziunea un fel de a lumii contemporane, capabila sa influenteze, subtil si pe termen lung, perceptia individului asupra realitatii. Ea ar reusi performanta sa cultive, in masa publicului, . O data cu televiziunea s-ar fi nascut un nou tip de experienta senzitiva, omnipotenta si neconstrinsa de societate sau cultura. Telespectatorii ar fi devenit sclavii mesajelor oferite de televizor, anexele sale neputincioase. Unii nu au ezitat sa considere televiziunea drept principalul vinovat de prabusirea fostelor sisteme, asociate hirtiei si tiparului, cu consecinte majore pentru modul nostru de a percepe lumea. Ideea de fundal ar fi ca televiziunea este un fenomen sui generis, care nu poate fi redus la societate sau cultura. Televiziunea isi creeaza si impune propria sa natura. Or, una dintre ideile de forta ale cartii pe care Editura Institutul European o ofera cititorului roman este tocmai aceea ca televiziunea nu functioneaza in afara unor paradigme culturale preexistente. Mesajele sale, mai exact interpretarea si semnificarea lor, sint supradeterminate cultural. Sistemul televizat de mesaje ? sugereaza autorii acestei carti ? este un sistem de , care reprezinta simbolic structura de valori a societatii (p.27). O asemenea concluzie nu e usor de demonstrat. Dupa Fiske si Hartley ea ar fi chiar inaccesibila tipurilor uzuale de analiza a televiziunii. De pilda, instrumentele criticii literare traditionale nu ar fi deloc adecvate discursului televizat. Literatura si televiziunea reprezinta doua tipuri diferite de comunicare. Fiecare cu caracteristicile sale unice. In opinia autorilor, codurile care structureaza televiziunii sint mult mai apropiate de cele ale vorbirii decit de cele ale scrierii. De aceea, orice incercare de a decodifica un televizat ca pe un unul literar nu numai ca este sortita esecului, dar poate chiar sa conduca, din cauza inadecvarii fundamentale a metodei fata de obiectul sau, la o evaluare falsa (p.7).

Din cuprins:
- Codurile televiziunii;
- Functiile televiziunii;
- Televiziunea bardica;
- Audientele;
- Realismul televiziunii.
Jurnalistica   |   Diverse



Poti gasi cartea si pe siteurile:

pro-librarie.ro 21.6 lei Semnele televiziunii
allinonemedia.ro 21.6 lei Semnele televiziunii
libraria-noastra.ro 21.6 lei Semnele televiziunii

Alte carti de care ati putea fi interesati

Mituri si creatorii de mituri

Mituri si creatorii de mituri
» autor Fiske John | editura Aldo Press | 2003 | 227 pagini
Mituri si creatorii de mituri prezinta rezultatele cercetarilor unor pionieri in mitologie de o maniera ce determina trezirea interesului general fata de aceasta stiinta.Toate faptele prezentate ca certitudini sunt acum general acceptate de oameni de stiinta,iar pentru cele descrise ca fiind probabile se aduc numeroase probe.Mitologia,aceasta stiinta cu totul noua,ne ajuta sa urmarim credintele...
pret de la 8.72 lei   -   1 magazin   » Compara pretul »

Introducere in stiintele comunicarii

Introducere in stiintele comunicarii
» autor John Fiske | editura Polirom | 2003 | 248 pagini
Cartea se prezinta ca un manual introductiv, plecind de la cele mai de seama descoperiri in domeniu. Sint vizate nume bine cunoscute din aria studiilor comunicarii, de la Shanon si Weaver pina la Saussure sau Pierce, urmind linia celor mai importante directii: cea a comunicarii vazuta drept codificare, transmitere si decodare si cea a comunicarii generatoare de sensuri. Autorul doreste sa ofere...
pret de la 16.89 lei   -   1 magazin   » Compara pretul »

Ducesa de Amalfi

Ducesa de Amalfi
» autor WEBSTER, John | editura Editura Institutul European | 2005 | 264 pagini
John Webster, cel mai sofisticat dintre dramaturgii iacobiti, sia­a creat capodoperele, Diavolul alb si Ducesa de Amalfi , si nu numai, in mod constient din punct de vedere artistic, bazindua­se pe un model coerent, livresc sau derivat din propriaa­i experienta, ce se constituie intra­un revers al clasicilor si situindua­se, de fapt, in descendenta lui Marlowe si Kyd, suferind o puternica ...
pret de la 22.61 lei   -   4 magazine   » Compara pretul »

Poeme

Poeme
» autor CLARE, John | editura Editura Institutul European | 2007 | 345 pagini
Colectie Opera Magna Domeniu Beletristica Din cuprins: a—Š John Clare si Canonul Romantic. Metafizica Naturii si Poetica Logosului Mitic; a—Š Fenomenologia Viulu; a—Š Limbajele Infinitezimale; a—Š Orizontul Misterului; a—Š Libertatea si Paradoxul "Dezordonatelor Divine"; a—Š Poeme -------------------------------------------------------------------------------- Volumu...
pret de la 7.77 lei   -   4 magazine   » Compara pretul »

Sa intelegem jurnalismul

Sa intelegem jurnalismul
» autor John Wilson | editura Editura Institutul European
Euforia eliberarii de constringerile ideologice pe care au trait-o media din Romania a adus cu sine o mare varietate de manifestari - mai mult sau mai putin profesionale -, intre care si cautarea de modele. A urmari sincronizarea cu zone profesionale carora le asociezi performanta este un act legitim si presupune, aproape intotdeauna, o aderenta relativa la un model. Numai ca in jurnalism, ca d...
» Diverse
pret de la 29.9 lei   -   2 magazine   » Compara pretul »
» Edituri
» Contact


© piticipecreier.ro