Misterele si controlul mintii prin Yoga

Mintea este alcatuita din materie subtila
In mod evident, mintea nu reprezinta un lucru grosier, vizibil sau tangibil. Existenfa ei nu se poate vedea, iar marimea nu i se poate masura. De asemenea, nuntea nu necesita vreun spatiu anume in care sa se manifeste.
Mintea si materia sunt doua aspecte, precum subiectul si obiectul, al unuia si desavarsitului Brahman (Realitatea Absoluta), care nu este - si totusi este - inclus in amandoua. Mintea precede materia; aceasta este teoria vedanrica. Materia precede mintea; aceasta este teoria stiintifica.
Se poate spune ca mintea este imateriala numai in sensul in care ea nu are caracteristicile materiei ponderale. Mintea reprezinta forma subtila a materiei si, sub aceasta forma, ea tenteaza mereu corpul, in conformitate cu diversele teorii existente, mintea este alcatuita din materie subtila, "i/rva-ica (pura); ea este insasi electricitatea sau, dupa Chandogya Upanishad, mintea se constituie din cele mai subtile parti din hrana.
Pe de alta parte, mintea poate fi privita ca fiind si materiala, dar aceasta alcatuire este dintr-o materie foarte sutila. impartirea este facuta conform principiului ca spiritul reprezinta sursa inteligenti: el exista prin sine insusi si straluceste prin propria-i lumina. Organele (mintea si simturile) isi deriva principiul activitatii si vietii lor din sursa originara, care este spiritul. Prin ele insile, acestea sunt fara de viata. Rezulta limpede, deci, ca spiritul este intotdeauna un subiect si niciodata un obiect. Astfel, manos (mintea) este un obiect al spiritului, iar unul din principiile cardinale ale scolii filozofice vedanta este acela ca, pentru un subiect, obiectul este neinteligent (jada). Chiar si principiul constiinjei de sine, a eu-lui efemer sau ahamkara este neinteligent, caci el nu poate exista prin propria-i lumina.
In mod evident, mintea nu reprezinta un lucru grosier, vizibil sau tangibil. Existenfa ei nu se poate vedea, iar marimea nu i se poate masura. De asemenea, nuntea nu necesita vreun spatiu anume in care sa se manifeste.
Mintea si materia sunt doua aspecte, precum subiectul si obiectul, al unuia si desavarsitului Brahman (Realitatea Absoluta), care nu este - si totusi este - inclus in amandoua. Mintea precede materia; aceasta este teoria vedanrica. Materia precede mintea; aceasta este teoria stiintifica.
Se poate spune ca mintea este imateriala numai in sensul in care ea nu are caracteristicile materiei ponderale. Mintea reprezinta forma subtila a materiei si, sub aceasta forma, ea tenteaza mereu corpul, in conformitate cu diversele teorii existente, mintea este alcatuita din materie subtila, "i/rva-ica (pura); ea este insasi electricitatea sau, dupa Chandogya Upanishad, mintea se constituie din cele mai subtile parti din hrana.
Pe de alta parte, mintea poate fi privita ca fiind si materiala, dar aceasta alcatuire este dintr-o materie foarte sutila. impartirea este facuta conform principiului ca spiritul reprezinta sursa inteligenti: el exista prin sine insusi si straluceste prin propria-i lumina. Organele (mintea si simturile) isi deriva principiul activitatii si vietii lor din sursa originara, care este spiritul. Prin ele insile, acestea sunt fara de viata. Rezulta limpede, deci, ca spiritul este intotdeauna un subiect si niciodata un obiect. Astfel, manos (mintea) este un obiect al spiritului, iar unul din principiile cardinale ale scolii filozofice vedanta este acela ca, pentru un subiect, obiectul este neinteligent (jada). Chiar si principiul constiinjei de sine, a eu-lui efemer sau ahamkara este neinteligent, caci el nu poate exista prin propria-i lumina.
Cititori nostri au gasit cartea pe Elefant.ro: CLICK AICI
.Poti gasi cartea si pe siteurile:
![]() | 12 lei | Misterele si controlul mintii prin Yoga |